Integritetspolicy

När du handlar hos Svenska skönhetsskolan behandlar vi dina personuppgifter. Vi värnar om att behandla dina personuppgifter på ett säkert sätt. Här nedan informerar vi dig om vilka personuppgifter vi samlar in, hur de behandlas samt informerar dig om dina rättigheter i samband med behandling av personuppgifter.

Behandlingsansvarig för de personuppgifter vi behandlar är Svenska skönhetsskolan AB. Kontakta oss om du har några frågor i samband med behandlingen av dina personuppgifter.

Det gör du enklast via mail info@svenskaskonhetsskolan.se

Syftet med behandlingen av dina personuppgifter är för att förbättra våra tjänster och när du gör en beställning via vår hemsida behandlar vi dina personuppgifter för att uppfylla det avtal vi ingår med dig. Dessutom måste vi spara viss information för bokföringsändamål, avgiftshantering och eventuell garanti- eller returhantering. Som vi förklarar nedan behandlar vi också uppgifterna med utgångspunkt i ditt samtycke till GDPR.

Vilka personuppgifter samlas in och behandlas?

Information som du ger oss via beställning
När du väljer att handla hos oss samlar vi in och sparar den information du ger oss.

Det är:

• Ditt namn
  • Eventuellt Företagsnamn
  • Organisationsnummer (vid företagsbeställning)
  • Din e-postadress, som vi använder för att skicka dig information om din beställning eller andra kundärenden
  • Ditt telefonnummer, som vi använder för att ringa dig angående din beställning eller avisering av ditt paket
  • Din adress, som vi skickar dina beställningar till
  • Ditt födelsedatum (valfritt)

Det är frivilligt att lämna ut dessa ovanstående uppgifter, men de är samtidigt nödvändiga för att du ska kunna beställa från hemsidan. Det betyder att du måste ange de här uppgifterna om du vill handla hos oss. Om de inte anges kan vi ej skicka några varor till dig.

När du handlar på svenskaskonhetsskolan.se samlar vi in och sparar uppgifter som ditt namn, din adress, e-postadress och ditt mobilnummer. Vi behöver dessa uppgifterna för att kunna skicka din beställning till dig och kontakta dig om det uppstår frågor i samband med beställningen. Vi måste även spara denna information för bokföringsändamål, avgiftshantering och eventuell garanti- eller returhantering. Historiken raderas så snart syftet med behandlingen har uppfyllts.

Vi sparar även IP-adressen som användes vid beställningen av säkerhetsskäl.

Eftersom vi använder oss av KLARNA som betalsätt sparar vi inga kreditkortsnummer hos oss, utan de sparas istället av KLARNA. Vid betalning med SWISH sparas ditt mobilnummer hos banken som referens för varifrån betalningen kommer.

Säkerhet & Informationsskydd

Vi vidtar en rad olika säkerhetsåtgärder för att skydda dina personliga uppgifter. Vi använder oss av krypteringsmetoder för att skydda känsliga uppgifter som överförs över internet. Endast medarbetare som ska uträtta ett specifikt jobb (t.ex. fakturering eller kundservice), får tillgång till personligt identifierbar information. De datorer/servrar som används för att lagra personligt identifierbar information och göra backup finns därför i avsedd samt säker miljö i Sverige.