Köpvillkor

Nedan finner du information kring leverans, frakt och returrätt och annan viktig information kring din order.
Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via mail.

Leverans

Vi har som målsättning att din order ska packas och skickas till dig samma dag du lagt ordern så att beställningen ska vara hos dig inom  5 arbetsdagar. Skulle det mot förmodan ta längre tid kommer vi att meddela dig detta. Vissa varor har vi längre leveranstid på, leveranstiden kan istället vara uppemot 1-2 veckor.

När du har genomfört din order får du en bekräftelse via mail. Skulle du ha någon fråga eller fundering kring din beställning eller kring vårt övriga sortiment är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig direkt.

Leveranstiden kan dock variera beroende på andra omständigheter som vi inte råder över, tex förseningar hos transportören.

Frakt

Fraktkostnaden är 100kr för alla paket inom Sverige.

Returrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Detta förutsatt att produkten och förpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad eller skadad. Elektroniska produkter går endast att returnera vid fabrikationsfel.

Vid byte eller ångerrätt står du som kund för returavgiften.

Alla paket som skickas som retur till oss skall alltid skickas till:

Svenska skönhetsskolan

Götagatan 10

504 30 Borås

mail: info@svenskaskonhetsskolan.se

Köp av onlinekurs återbetalas INTE efter att kurskompendium samt produkter som INGÅR i kursen betalats och skickas till kund och kund har mottagit produkterna samt litteratur.

Även om signering av försäljningsavtal inte signerats och mottagaren fått sin litteratur samt produkter som ingår i kursen återbetalas INTE kursen då mottagaren redan fått möjlighet att gå delar av kursen.

Reklamation – trasig produkt

Vad gäller reklamation av elektroniska produkter godkänner vi reklamationen endast vid fabriksfel. Då skickar du din produkt till oss för att vi ska kunna skicka en felanmälan till fabriken. Vid fabriksfel lagas produkten i första hand, om felet inte går att åtgärda får du som kund självklart tillbaka en helt ny produkt. Vid en godkänd reklamation står vi för frakten.

Om vi mottager en ej godkänd reklamation kan vi debitera en avgift för att returnera produkterna tillbaka till dig, eller kassera dem utan kostnad. Självklart tar vi inte ut någon extra avgift om det är en godkänd reklamation.

Ej uthämtat paket

Om paketet ej hämtas ut inom 14 dagar så skickas paketet tillbaka till oss. Vi får då betala postnord 100 kr i avgift för att få tillbaka detta paket, denna kostnad står du som kund för eftersom du inte hämtat ut ditt paket.  Du debiteras då totalt med en avgift på 250kr som avser administrativt arbete, logistik arbete samt frakt (tur och retur).

Har du fått fel/trasig produkt

Om något i din order blivit fel eller är trasigt. Då måste du skicka en bild till oss när produkterna ligger i paketet så som vi packat det. Detta för att vi ska kunna se och spåra vad som kan ha hänt. Du måste meddela oss senast 2 dagar efter att du hämtat ut ditt paket, annars kan vi inte med säkerhet spåra vad som kan ha hänt.

Vi accepterar inga bilder med uppackade produkter.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, lagerdiffar samt fel prissättningar. Skulle priset vara fel så hör vi av oss till dig för ditt godkännande innan ordern skickas.