13 januari, 2021

5 tips för att välja rätt skönhetsutbildning

1 – vad brinner du för?

Vilket verkar spännande? För att bli en duktig terapeut inom ett område krävs det oftast att man tycker ämnet är intressant.

2 – gör upp en plan!

Vad har du för mål? Och vad exakt vill du lära dig och uppnå med de nya kunskaperna?
När ska det hända? Och vad kommer krävas för att ta dig dit? Skriv ner det.

3 – längd på utbildningen!

Hur lång bör utbildningen vara?
En kortare kurs är mer tidsbesparande och kan vara lättare för en arbetsgivare att godkänna medan en längre kurs kan ge mer tyngd åt cv:n och ger dig ofta möjlighet att bygga en djupare kompetens över tid.

4 – scanna av marknaden!

Se över vilka utbildningsalternativ som passar dig bäst genom att se vad marknaden efterfrågar. I skönhetsbranschen skiftar trender och läget på marknaden kan variera. Se över att skolan du väljer alltid är uppdaterad med senaste teknikerna samt behandlingarna kunderna efterfrågar.

5 – samla information

Läs recensioner, besök skolan, träffa lärarna, se lokalerna.
Vad säger tidigare kursdeltagare?
Det är viktigt att du är helt bestämt för vilket utbildningsalternativ och vilken skola som passar dig bäst innan du bokar.
Vi brukar säga att magkänslan är viktigast, men research är minst lika viktig när det gäller att matcha den skola som personligen passar dig bäst.
Vi tar mer än gärna emot besök och visar stolt upp våra utbildningslokaler och låter dig träffa lärarna personligen innan du gör ditt val.